مادربردهای AsRock از نسل بعدی AMD Ryzen پشتیبانی خواهند کرد.

کمپانی ASRock برای به اشتراک گذاشتن بقیه مجموعه های مادربرد، نسخه های BIOS را برای پشتیبانی از پردازنده های نسل بعدی رایزن AMD در مادربردهای موجود سری 400 و 300 را منتشر کرد.

ASRock برای به اشتراک گذاشتن بقیه مجموعه های مادربرد، نسخه های BIOS را برای پشتیبانی از پردازنده های نسل بعدی رایزن AMD در مادربردهای موجود سری 400 و 300 را منتشر کرد، اما با یک نگرانی مهم: در حالی که این شرکت اولین کسی است که اعلام حمایت خود از پردازنده های سری Ryzen 3000- در مادربردهای سری A خود داشته است، یادداشت های BIOS نشان می دهد که تنها از APU نسل بعدی AMD، که به نام "Picasso" شناخته می شود، پشتیبانی می کند و نه مجموعه کامل از پردازنده های Ryzen 3000 مبتنی بر Zen 2.
اطلاعات اخیر نشان داده است که AMD APU های موجود خود را با فرآیند 12nm به زودی به روز می کند، که نشان می دهد که این بروزرسانی های BIOS ممکن است برای APU های آینده که بسته به پردازش 7nm و میکرو آرشیو Zen 2 را پوشش می دهند، اعمال نگردد.
این به دنبال روند به روز رسانی BIOS از فروشندگان عمده در این اواخر دیده می شود. موج اخیر به روز رسانی پشتیبانی از Ryzen 3000 را برای مادربرد های سری X و B ارتقاء داده است، اما پشتیبانی از مادربردهای سری A به وضوح غایب است.
ما قبلا AMD 3000 سری APU را دیده ایم. این پردازنده ها صرفا یک به روز رسانی تکراری از میکرو آرشیوZEN هستند، و نه پردازنده های معمولی Ryzen 3000.
AMD وعده داده است تا تا سال 2020 از سوکت CPU AM4 با تمامی پردازنده های آن پشتیبانی کند، به این معنی که پردازنده های جدید آن با مادربردهای موجود سازگار است. اما با توجه به محدودیت های ظرفیت تراشه BIOS، این شرکت چندین مسئله را به همراه داشته است (تراشه ها به اندازه کافی برای ذخیره سازی سیستم عامل برای تعداد زیادی از تراشه ها ذخیره نمی شوند)، که منجر به برداشت پشتیبانی Bristol Ridge از بعضی از مادربردها شد سال گذشته بسیاری از فروشندگان مادربرد این مسئله را با چیپ های بزرگتر BIOS اصلاح کرده اند، اما این بدان معنا نیست که دیگر عوارض احتمالی دیگری با پشتیبانی از پردازنده های Ryzen 3000 با مادربردهای نسل قبل وجود نداشته باشد.
اغلب گمانه زنی ها به زیر سیستم های تحویل کمتری در مادربردهای سری A اشاره می کنند، اما در حال حاضر، هر کسی حدس می زند که چرا چیپ ست های پایین تر احتمالا قادر به پشتیبانی از پردازنده های 7nm نیست که باید مصرف انرژی پایین تر از مدل های موجود داشته باشد . چندین فروشنده به تست سازگاری در حال حاضر با مادربردهای خود و پردازنده های جدید Ryzen اشاره کرده اند، بنابراین وضعیت در آینده ممکن است تغییر کند.
تازه ترین موج به روز رسانی ASRock در ماه جاری در دسترس خواهد بود، اما هنوز در مورد اینکه آیا مادربردهای سری A از پردازنده های Ryzen 3000 مبتنی بر Zen 2 پشتیبانی می کنند یا خیر در حد گمانه زنی است.

منبع جیمامارت
 

نظرات (0)

تاکنون هیچ فردی در این قسمت نظر نداده است

  1. به عنوان میهمان نظرتان را ارسال کنید البته اگر عضو سایت هستید لطفا وارد شوید اگر عضو نیستید می توانید ثبت نام کنید
پیوست ها (0 / 3)
موقعیت جغرافیایی خود را به اشتراک بگذارید

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://gimamart.com/