NAS یا سرور کدامیک برای شما مناسب تر است؟

1558779598

یک سرور نسبت به یک دستگاه NAS فضای بیشتری را اشغال می‌کند بنابراین استفاده از سرور در محیط‌های کاری با فضای کوچک و محدود توصیه نمی‌شود. در مقابل دستگاه‌های NAS جمع‌وجور و قابل‌حمل هستند و می‌توان آن‌ها را به‌راحتی جابه‌جا کرد و آن را در یک دفتر کار کوچک به یک روتر یا سوییچ متصل کنید.

امنیت 

پردازش داده در NAS مبتنی بر فایل بوده و از طریق یک فضای نام عمومی‌ اشتراک‌گذاری فایل در شبکه محلی (LAN ) را انجام می‌دهد. دستگاه‌های NAS به عوامل محیطی حساس بوده و به‌راحتی ممکن است دچار صدمات فیزیکی شده یا به سرقت روند. اما سرورها گزینه‌های امنیتی پیشرفته‌تری را در اختیارتان می‌گذارد و به فایروال‌های داخلی مجهزند و با دقت و قدرت بیشتری از اطلاعات‌‌تان محافظت می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید داده‌های سازمانی محرمانه و حساس را به اشتراک بگذارید باید به سراغ سیستم امنیتی قدرتمندتر و قابل سفارشی‌سازی سرورها برويد.

گسترش‌پذیری

قابلیت گسترش یک مؤلفه حیاتی برای زمان‌هایی محسوب می‌شود که حجم کاری شرکت یا سازمان شما دائم در حال افزایش و دگرگونی است. دستگاه‌های NAS چندان گسترش‌پذیر نیستند، زیرا قاب درایو NAS یک اندازه مشخص داشته و محدود است. در عوض معماری شبکه سرور به شکلی است که مدیران شبکه را قادر می‌سازد ظرفیت شبکه خود را مطابق با نیاز خود گسترش دهند. بنابراین اگر قصد دارید از انواع مختلفی از اپلیکیشن‌ها استفاده کرده و همه اجزای در اختیار خود را سفارشی‌سازی کنید، سرور، انتخاب مناسبی برای شما است.

چگونه بهترین NAS مناسب کارمان را انتخاب کنیم؟

6 سوالی که باید پیش از خرید یک دستگاه NAS جواب دهید

چگونه بهترین NAS مناسب کارمان را انتخاب کنیم؟

بهترین سرورهای مقرون‌به‌صرفه برای ذخیره‌سازی کلاود و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط 

این روزها زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به‌طور چشم‌گیری به راهکارهای ذخیره‌سازی و ارائه اطلاعات نیاز دارند. به همین دلیل، پیاده‌سازی و راه‌اندازی سرورها برای ذخیره‌سازی و تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها باید مطابق با رشد کسب‌وکارتان انجام شود و برای ارائه سطوح بالاتری از عملکرد تداوم پیدا کند. بنابراین انتخاب یک سرور مقرون‌به‌صرفه و قدرتمند که سطح گسترده‌ای از قابلیت‌های سفارشی‌سازی را در اختیارتان بگذارد، از اهمیت زیادی برخوردار است. در جدول زیر سه سرور سطح سازمانی قدرتمند را که به شما در راه رسیدن به یک زیرساخت ذخیره‌سازی شبکه کمک کند، فهرست کرده‌ایم. این سرورهای مقرون‌به‌صرفه برای ذخیره‌سازی کلاود و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با انعطاف‌پذیری بالا و در سطحی قابل‌قبول از عملکرد و ذخیره‌سازی داده، رشد آینده تجاری شما را تضمين می‌کند.

نتیجه‌‌گیری 

تصمیم‌‌گیری در مورد ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری از داده‌ها با استفاده از یک سرور یا دستگاه NAS به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به میزان فضای موجود در محل کار، مقدار هزینه در نظر گرفته‌شده برای امن باقی نگه‌داشتن اطلاعات و چگونگی پیکربندی و میزان قابلیت گسترشی که از سیستم ذخيره‌‌‌سازی خود انتظار دارید، اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکر شده موضوع قابل‌توجه دیگر وضعیت حال حاضر و نیازهای آینده کسب‌وکارتان است که در تصمیم‌‌‌گیری‌تان برای انتخاب NAS در برابر سرور نقش چشمگيری را ایفا می‌کند.

 

نظرات (0)

تاکنون هیچ فردی در این قسمت نظر نداده است

  1. به عنوان میهمان نظرتان را ارسال کنید البته اگر عضو سایت هستید لطفا وارد شوید اگر عضو نیستید می توانید ثبت نام کنید
پیوست ها (0 / 3)
موقعیت جغرافیایی خود را به اشتراک بگذارید

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://gimamart.com/